Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, February 28, 2016

The Nahara Resort Kalumpang


The Nahara ni dekat sangat dengan rumah mak aku..
10 minit je perjalanan..
Sayangnya aku tak pernah pun smpi sini..
Biasalah tu..
Kuman seberang laut nampak..
Gajah depan mata tak nampak :))


Sebenarnya kalau tak pasal reunion sekolah rendah aku wat kat sini..
Memang smpi ke la tak sampai juga lagi..

Mula2 aku malas nak bawa budak berdua tu..
Pasalnya esok dah nak pergi Acheh..
Buatnya demam pulak..

Tapi kesian pulak cuti2 memerap dengan Papa kat rumah..
MIJ mmg aku tak ajak..
Sebab dah tau dia takkan nak ikut punya..

Last2 aku bawa juga budak2 ni..



The Nahara ni private property..
Namun.. kalau korang nak masuk saja tanpa sewa chalet atau tapak khemah pun boleh..
Bayaran masuk

Dewasa : rm8
Kanak-kanak : rm5


Wpun ikut tentatif program Reunion..
Mandi manda lepas habis sukaneka..
Tapi nama pun budak..
Belum ucapan perasmian lagi..
Depa dah terjun siap2..

Aku risau juga..
Sebab aku tak boleh nak pantau anak2 aku mandi sungai..
Nasib laa ada suami2 kawan2 aku yang tolong tgkkan budak berdua nih..


Sungainya agak selamat la jugak..
Sebab dah dibahagi2 kan..
Dengan batu dan tali..
Mana tempat yang dalam..
Mana arus deras..

Pastu hujungnya dikepung dengan batu supaya kalau terhanyut..
Akan sangkut kat batu..
Atau boleh paut tali..


Paling suka Nahara ni adalah kebersihan dijaga..
Ada staff yang akan kutip & bersihkan tong sampah setiap 2-3 jam..
Tandas juga bersih..
Tapak khemah.. pondok wakaf.. surau..
Semua bersih..

Memang sesuai untuk yang nak buat family day..




Siap ada tali nak bergayut..
Tempat nak dive..
Kemain lagi si Khaleef duk terjun papan anjal..
Lansung laa dia takde nak takut apa..
Jenuh aku pesan jaga adik..
Aku lepa je.. dia hilang laa pi mingle2 dengan orang2 yang sama2 mandi sungai..

Apa-apa pun anak aku happy..
Berendam dari pukul 9 pagi..
Sampai 3 petang..
Mahu tak happy..


Sini tak panas.. sebab ada banyak pokok..
Namun, Khaleef rentung jugak..
Sebab dia berdegil tak mahu pakai krim UV Camira..
Adik dia awal2 sendiri sapu takmo kulit gelap..

Mak dia..

Lansung tak kena selaran matahari..
Walaupun udara & cuaca panas..
Pastu bantai lak kul 3.00 petang tengah terik matahari petang..
Pi melawat sekolah..

Balik terus basuh muka..
Cek ada tak sun burn..

Alhamdulillah takde..

Ada product baru dari Camira nanti akan muncul
SUNBLOCK..
Lebih hebat dari krim UV..
Lebih senang sapu dari BB Cream..

So, nantikanlah ye...

Citer bab Reunion.. nanti aku tulis lain..
Tengah tgu gambar dari official photog..
Pastu baru feel nak buat entry ;)
.
.
.

2 comments:

-iLLa- said...

laa akk dh pindah blog..ptt la..ingtkan dh lama x update... :)

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

tukar nama je.. bukan pindah :)