Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, January 25, 2016

Pertama kali merasa gawat!!!


Gawat pada zaman 90-an dulu aku tak rasa..
Sebab masa tu bukan aku si pencari duit..

Dalam FB dok berserakan tentang tip2 menghadapi gawat..
Boleh laa aku check list kehidupan aku sekarang ni..
Bersedia ke tidak menempuhi gawat?!!


Sudah pun membeli kereta baru last year..
Bukan sebiji.. dua biji terus!!

Tapi..

Bulanan kedua-dua biji kereta tersebut..
Masih rendah berbanding bulanan Wira S.E aku dulu tu..

Pasal LOGO..

Pernah ada orang tanya..

"ZEL, KAU PAKAI AUDI SKANG?!!!!"

"Ye.. aku pakai Audi..."

HAH!!!!!!!!

"Yelah... AUDI PUNYA KEY CHAIN!!" tu pun beli kat kedai RM2 :))


Tengah nak mengambus hutang kad kredit..
Kad berhantu nilah penyebab aku masih menjadi penjawat awam..
Settle hutang beribu riban ni..
Baru laa senang hati aku nak jadi suri rumahtangga

Phewwwww!!!


Aku takde banyak saving...
Betul.. bukan saja2 tunjuk takde duit..
Memang takde pun..

Saving aku duduk dalam ASD Khaleef dan ASB Hasya..
Pastu ada laa sekelumit dalam ASB sendiri..

Cara-cara untuk menghadapi kecemasan..
Call sahaja Hajah Norlia..
Dia je penyelamat di kala cemas!!!


InsyaAllah...
Ada banyak.. aku bagi banyak..
Ada sikit.. sama-sama laa kita kongsi..

Tapi aku kagum dengan Khaleef...
Walaupun aku tak pernah menerapkan nilai-nilai bersedekah ni pada dia..
Namun, setiap hari Jumaat...
Berapa belanja sekolah agama yang aku bagi..
Dia akan sedekahkan baki ke tabung masjid..

Baru-baru ni je dia buka cerita..
Sebab dia kata belanja 30 sen je..
Aku tanya mana lagi rm1.70?
Jawabnya dia masukkan dalam tabung masjid setiap Jumaat..

Alhamdulillah.. patut laaa ko murah rezeki Kalep woi!!!!


Ni angan-angan tak sudah aku dengan MIJ..
Kejap nak beli..
Kejap nak bina..
Kejap nak rumah batu..
Kejap nak rumah kontena..
Kejap nak rumah kayu...

Last-last nyer..

KITA DUDUK JELAH RUMAH FREE NI BIE !!!!


Tak minat perabot!!
Sudah ada penjimatan di situ :)


Buku memang aku malas baca...
Tapi kot kat FB.. apa je cerita2 memberi inspirasi..
Aku akan baca dan berfikir..
Macamana aku nak jadi macam depa..


Kadang2 saja cakap...

MAMI NI TAKDE DUIT TAU..

Nak elakkan depa ni membeli mainan selang sehari..

Tau tak...

Budak berdua si Mukolip dengan Hasya..
Dah pandai surf LAZADA!!!!


Setakat ni ada biru & hijau sahaja..
Hijau mmg tak usik..
Biru tu senang nak kasi belanja sekolah anak :))

Boringnya mengumpul ikut warna ni..
Bila dah banyak rasa sayang nak buat apa pun..
Padahal kalau duit tu dihempuk dalam ASB tetiap bulan..
Banyak sket dividen berbanding dengan isi ASB setahun sekali..


Ni ada satu lagi tip terakhir..
Korang hanya boleh jumpa dalam blog aku..

Time-time gawat ni..
Beli laaa barang2 yang ada diskaun hebat..

Contohnya...

Dari 21hb Jan hingga31hb Jan..

SETIAP PEMBELIAN PRODUK CAMIRA
ANDA AKAN DAPAT POTONGAN RM4
UNTUK SETIAP PRODUK

Jimat hoi!!!!


~~jangan berkompromi dengan kejelitaan kulit anda~~
.
.
.



No comments: